Frequently Asked Questions
Mi a weboldal célja?
A weboldal célja, hogy online platformot biztosítson azok számára, akik pénzmozgás nélkül kívánják átruházni termékeiket, hogy ezért cserébe egy másik felhasználó által feltöltött termékhez jussanak hozzá.
Ki használhatja a csereplatformot?
A Csereplatform használatára kizárólag nagykorú természetes személyek (18 év felettiek) jogosultak, akik nem minősülnek hivatásos kereskedőnek.
Mi az a DÉNÁR?
A Dénár egy római fizetőeszköz volt Szent Márton korában, ezért ezt a nevet választottuk névadónk, Szent Márton után. A Dénár jelen platformon egy váltóegység az egyes tranzakciók értékének méréséhez.
A Csereplatformon az átruházni kívánt termék ellenértékének meghatározása Dénárértékben történik. A Dénárérték egy közbenső értékmérő, amely alapján a Csereplatformon átruházni kívánt Termék, egymáshoz viszonyított értéke kerül meghatározásra.
EGY DÉNÁR NEM EGYENLŐ EGY FORINTTAL (vagy bármilyen más hivatalos fizető eszközzel), de körülbelül az aránya hasonló lehet. Vagy teljesen eltérő. Ennek meghatározását teljes mértékben a terméket feltöltőre bízzuk.
Ki állapítja meg, hogy az adott termék hány Dénárt ér?
Minden esetben az eladó felhasználó állapítja meg a termék Dénár értékét a termék feltöltésekor. Ez a későbbiekben bármikor módosítható. Beállíthat 0 Dénár értéket is, ha teljesen ingyenes felajánlást szeretne a rendszeren belül, nem kíván Dénár ellenértéket érte.
Jár-e pénzmozgással a weboldalon való vásárlás?
A csereplatformon keresztül PÉNZMOZGÁSSAL JÁRÓ TEVÉKENYSÉG NEM VALÓSUL MEG.
Miért jó, ha a csereplatformon belül talál gazdát a termékem?
Azt tapasztaljuk, hogy napjainkban rengeteg tárgy halmozódik fel körölöttünk, amiket egy idő után már valamiért nem használunk (kinőtték a gyerekek a ruhát, abbahagytuk azt a tevékenységet amihez kellett, elolvastuk a könyvet, stb.) Viszont a tárgyaknak még más hasznát tudná venni, de nem biztos, hogy pénzt szeretnénk érte cserébe.
Ugyan így, előfordulhat, hogy adott éven több zöldség, gyümölcs termett a kertünkben, mint amire szükségünk van. Ezt is felajánlhatjuk, és mástól egészen mást kaphatunk cserébe. Mi van akkor, ha másnak más terméke van, ami másnak lesz pont jó? Csereközösségen belül ezeknek a „termékeknek” a mozgása könnyedén megvalósítható.
Ahhoz, hogy ne érezzük azt, hogy én mindig csak adok, vagy én mindig csak kapok, vezettük be a Dénár fizetőeszközt, ami könnyen segít mérni a szívességek arányát körön belül.
Ezzel a csereplatformmal egy alternatív, a közösségi értékekre épülő hálózatot hozunk létre az online térben. Próbáld ki!
Hogyan tudok regisztrálni?
A csereplatform szolgáltatásait kizárólag regisztrációt követően jogosultak a Felhasználók használni.
A regisztráció a weboldal főoldalán a „REGISZTRÁCIÓ” menüpontra kattintva lehetséges. Regisztráció során a rendszer által kért, kötelezően megadandó adatok csillaggal jelöltek. A csillaggal jelölt adatok megadása kötelező, ezek hiányában a csereplatform használata nem lehetséges. A regisztráció során megadott adatok a jelen ÁSZF szerint módosíthatóak.
A regisztráció során a Felhasználó köteles jóhiszeműen eljárni, valós adatokat megadni. Amennyiben a regisztráció során az ügyfél a sikeres regisztrációhoz kötelezően kitöltendő adatlapot nem, vagy hiányosan tölti ki, úgy erről hibaüzenetet kap, a jelzett hiba az ügyfél általi kijavításáig a regisztráció nem fejeződik be. Az Ügyfél a regisztráció befejezését követően a regisztráció során megadott e-mail címére értesítést kap, amely regisztráció érvényesítésére szolgáló értesítésben található aktiváló linkre kattintva tud az ügyfél a csereplatformra első alkalommal regisztrált ügyfélként belépni. Az első alkalommal történt belépést követően az ügyfél a weboldalon a „BELÉPÉS” menüpontra kattintva és az ott kért, és általa a regisztráció során megadott „BELÉPÉSI NÉV” és „JELSZÓ” bevitelével tud regisztrált ügyfélként belépni.
Az üzemeltető a felhasználó által tévesen vagy hibásan megadott adatokból eredő hibás teljesítésért, teljesítés meghiúsulásáért, számlázási és egyéb problémákért, egyéb következményekért felelősséget nem vállal.
A regisztráció megtörténtét követően észlelt hibák a csereplatformra történt belépés után javíthatóak.
A Felhasználó a regisztrációjának törlését személyesen, írásban vagy e-mailben kérheti az adminisztrátortól az info@szentmartoncserekor.hu e-mail címen. A belépési, jelszó adatai titokban tartásáért a felhasználó felelős, szintén a felhasználó felelős az adatai aktualizálásáért is, így különösen a megadott e-mail címe helyességéért is.
Ha elfelejtette a jelszavát, akkor a „Jelszó emlékeztető” pontra kell lépni, ezután beírni a regisztrációkor megadott e-mail címet és a rendszer a regisztrált e-mail címre elküldi a belépést lehetővé tevő jelszót.
Hogyan szerezhetek meg egy terméket?
Regisztrációt követően a rendszer automatikusan 25,000.- Dénárt ír jóvá a fiókodban. Ezzel a Dénár osszeggel kezdheted el a csere-berét.
Hogyan helyezhetek el egy hirdetést?
Nagyon egyszerű hirdetést elhelyezni: kattints a jobb felső sarokban található "Hirdetés létrehozása" gombra és kövesd a lépéseket, töltsd ki a mezőket, tölts fel képet a termékről!
Mennyibe kerül a hirdetés?
A hirdetés közzététele az egész weboldalon 100%-ban ingyenes.
Mire kell figyelni a feltölteni kívánt termékkel kapcsolatban?
- Új, avagy használt termék feltöltésére is van lehetőség, minden esetben meg kell jelölni, hogy a termék új, avagy használt.
- Kizárólag olyan termék feltöltése lehetséges, amelyre vonatkozóan a felhasználó minden korlátozástól mentes tulajdonjog átruházási jogosultsággal rendelkezik.
- Csak olyan terméket lehet feltölteni, amely használatra alkalmas állapotban van, amennyiben bármilyen a rendeltetésszerű használatot nem akadályozó sérülés/hiba van az adott terméken, akkor arra minden esetben a felhasználó köteles külön felhívni a figyelmet. A külön felhívás hiánya akként értelmezendő, hogy a termék hibátlan állapotban kerül meghirdetésre.
- Csak jogszerű forrásból származó termék feltöltésére van lehetőség.
- Ruházati termék esetén kizárólag tiszta, higiénikus darabok feltöltésére kerülhet sor. Fehérnemű, alsónemű nem kerülhet fel.
- A felhasználó feltölteni kíván termékkel való rendelkezése nem ütközhet jogszabályba, és nem sértheti harmadik személyek jogait.
- Hamis/hamisított márkajelzésű terméket feltölteni tilos.
- Kizárólag az Európai Gazdasági Térség területén jogszerűen értékesíthető termék feltöltésére kerülhet sor.
- Zöldség és gyümölcs termék esetén kizárólag nyers, feldolgozatlan állapotú termék feltöltése engedélyezett, illetve szárítmány vagy aszalvány.
Milyen termékek feltöltése nem engedélyezett?
- Gyorsan romló élelmiszerek (friss húsok, halak, füstölt áruk, hústermékek, tejtermékek, tojás, gomba);
- feldolgozott vagy részben feldolgozott élelmiszerek;
- alkohol vagy dohánytermékek;
- amely termékek nem felelnek meg a feltöltött termékkel kapcsolatos fenti előírásoknak.
Ha hirdetést adok fel, több spam e-mailt is kapok?
Nem, mivel az e-mail címe nem látható a weboldalon.
Mi van akkor, ha egy termékből több darabom (kilogrammom, egységem) van, azt hogyan kell feltöltenem?
Minden esetben egy egységet tud az eladó feltölteni adott termékből. Az egy egység leírásában meg lehet jelölni, hogy ez hány kg, csomag, stb.
Vagy a másik módszer – ha külön-külön szeretné az eladó az adott termék csoportot feltenni – hogy külön-külön hirdetéseket hoz létre számukra.
A rendszer egy hirdetést egy egységként kezel.
Hogyan jön létre egy tranzakció?
Egy ügylet minden esetben két felhasználó között jön létre, a vevő felhasználónak az adott terméknél lévő "Megvásárolom" gombra kattintásával: az átruházással érintett Dénárértéket az értékesítő felhasználó egyenlegén jóváírja, és ezen Dénárérték felhasználásával tud az eladó felhasználó a többi Felhasználótól másik terméket vásárolni a későbbiekben. A vevő felhasználótól a rendszer az adott dénár értéket automatikusan levonja.
Mi van akkor, ha véletlenül nyomtam a "Megvásárolom" gombra?
Ha véletlen, nem szándékos volt a kattintás, akkor erről értesítsd az eladót üzenetben, aki a termékét újra aktiválni tudja. Értesítés a honlap adminisztrátorának is küldhető az info@szentmartoncserekor.hu e-mail címre.
Mi történik, ha a megrendelő eláll a csere ügylettől?
Amennyiben a megrendelő felhasználó jogszerű elállást közölt az átruházó felhasználóval, erről mindkét fél köteles az adminisztrátort értesíteni. Az értesítést követő 2 munkanapon belül mindkét felhasználótól levont dénárérték automatikusan visszaírása (újfent jóváírásra) kerül, míg az átruházó felhasználótól levonásra kerül.
Hogyan kezeli a rendszer a Dénár mozgást?
A platform minden egyes tranzakció után a termék Dénár értékét az eladó felhasználó egyenlegén jóváírja, a vevő felhasználó egyenlegéből levonja.
Ki tartja nyilván az egyes felhasználók Dénár egyenlegét?
A platform a felhasználó regisztrációkor létrehozott Felhasználói Fiókjában tartja nyilván az adott felhasználót megillető Dénár értéket.
Mi történik akkor ha a vásárlások során minuszba megy a Dénár érték a fiókomban?
A rendszer automatikusan hagyja, hogy -25,000.- Dénár értékig lemenj. - 20,000.- Dénárnál fog figyelmeztető e-mail üzenetet írni, hogy lassan el kell kezdened megválni termékektől azért, hogy a cserekörön belül tudj maradni. -25,000.- Dénár elérésénél nem fog hagyni tovább vásárolni a rendszer egészen addig amíg feljebb nem tornázod a Dénár értékedet eladással. Utána folytatódhat a csere-bere!
Ki felel a felkerült tartalmakért (valódiságáért, jogtiszta voltáért)?
A FELKERÜLT TARTALMAKÉRT MINDEN ESETBEN A FELHASZNÁLÓ FELEL. A platform nem felel a felhasználó által rendelkezésre bocsátott a weboldalon, avagy a Felhasználási Fiókban elhelyezett adatokért, képekért, hirdetésekért, információkért stb. (továbbiakban: tartalom), azok valódiságáért. A felhasználó kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy a felhasználó által a csereplatform használatával harmadik személyeknek okozott jogsérelemért, illetve kárért, sérelemdíj igényért az üzemeltető semmilyen felelősséget nem vállal.
Az adminisztrátor jogosult, de nem köteles a csereplatformra feltöltött tartalmakat ellenőrizni, és amennyiben úgy ítéli meg, hogy valamely tartalom a jelen ÁSZF rendelkezéseibe vagy egyéb jogszabályba ütközik, úgy az adminisztrátor jogosult a jogsértő tartalom eltávolítására.
Meddig marad a hirdetésem a weboldalon?
Általában egy hirdetés automatikusan deaktiválódik a weboldalon 3 hónap elteltével. Egy héttel a deaktiválás előtt e-mailt fogsz kapni, és egyet a deaktiválás napján. A hirdetést a következő hónapban újra közzéteheted, ha bejelentkezel az oldalra. Ezen idő elteltével a hirdetésed automatikusan véglegesen eltávolításra kerül a weboldalról.
Eladtam a termékemet. Hogyan törölhetem a hirdetésemet?
Miután az árucikket eladtad, jelentkezz be a fiókodba, hogy eltávolítsd az adott hirdetést.
Lehet-e minősíteni a tranzakció után a másik felhasználót?
Igen, hamarosan elérhető lesz ez a funkció is. Kérjük is, hogy ezt minél többen tegyétek meg, mert ez egy fontos visszajelzés a felhasználók magatartásáról.
Mi történik, ha elfelejtem levenni a terméket és közben más úton megváltam tőle?
Ilyen esetben kérjük, hogy amint eszedbe jut ez, távolítsd el a hirdetésedet. Ha véletlenül valaki "Megvásárolta" és a Dénár értéke átvezetésre került, akkor írj az info@szentmartoncserekor.hu címre az adminisztrátornak, aki kezeli ezt.
Mi történik, ha sokáig nem léptem be a platformra?
A platform 5 év után törli a fiókodat.
Hogyan kezelik az adataimat?
Az adatkezeléssel kapcsolatban kérjük olvasd el az adatkezelési tájékoztatónkat!
Hova fordulhatok panasszal?
A csereplatform használatával kapcsolatos panaszt írásban a panasz@szentmartoncserekor.hu e-mail címre küldhetsz.